Recensie: Speciaal voor jou – Cathy Kelly | Rachelleest
28/09/2013

Ik heb echt genoten van het boek ‘Speciaal voor jou’ van de schrijfster Cathy Kelly. Een mooie, leuke roman waar je zeker van geniet. Als Lillie eenmaal een Redstone, een Iers stadje, belandt is het alleen maar genieten van het verhaal. Je komt eigenlijk in een grote vriendenkring waardoor je alleen maar wil blijven lezen hoe het met iedereen verdergaat.OLYMPUS DIGITAL CAMERAJe zou zo verliefd kunnen worden op het Ierse stadje Redstone, de mensen zijn aardig en in de winkels en cafés heerst een gezellige drukte. Ook Francesca voelt zich hier thuis. Hoewel haar man werkloos is en depressief, en bij haarzelf de overgang opspeelt, probeert ze opgewekt en energiek te blijven om haar gezin bij elkaar te houden. Peggy is altijd een rusteloze ziel geweest. Nu ze de dertig nadert is het eindelijk gelukt haar droom te verwezenlijken. Ze heeft haar eigen winkel geopend, midden in de stad. Zal ze nu ook de liefde toelaten in haar hart? Wanneer Lillie, een Australische weduwe, in Redstone belandt, maakt ze al snel nieuwe vrienden. Maar Lillie kan niet met haar eigen grote verdriet omgaan. (bol.com)

Lillie heeft haar man Sam verloren, die ernstig ziek was. Lillie’s verdriet is daardoor erg groot. Als er op een dag een e-mail komt uit Redstone besluit Lillie haar broer Seth te gaan bezoeken. Ze wist haar hele leven niet dat ze een broer had, omdat haar eigen moeder bij de geboorte het heeft afgestaan voor adoptie. Als Lillie in het Ierse stadje Redstone is aangekomen en haar broer Seth en vrouw Frankie ontmoet, begint het verhaal. Ze ontmoet vele nieuwe vrienden, ieder met hun eigen verhaal. Kan Lillie haar eigen verdriet nu gaan verwerken? Met zoveel vrienden om haar heen.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHet boek ‘Speciaal voor jou’ is een prachtig boek met een goed verhaal. Er komen in dit boek veel personages voor die een leuk en goed verhaal hebben. Als Lillie eenmaal in het stadje Redstone is aangekomen, wordt je in het verhaal meegezogen. Iedereen heeft zijn eigen zorgen, liefde en verdriet. Je wilt alleen maar blijven lezen hoe het met iedereen verdergaat. En ik verklap je dat het allemaal goed gaat komen. Houd je van een leuke roman? Dan moet je ‘Speciaal voor jou’ zeker een keertje lezen.

8,5

Speciaal voor jou – Cathy Kelly
The House of Books | 400 pagina’s