Recensie: Loslaten – Loes den Hollander | Rachelleest
18/05/2013

Loslaten is een heel bijzonder boek. Ik had dit boek op de e-reader gezet zonder dat ik wist waar deze over ging. Ik begon te lezen en kwam er na een tijdje achter dat Loslaten van de schrijfster Loes den Hollander allemaal korte verhalen bevat. Het waren stuk voor stuk mooie, spannende en meeslepende verhalen waar je soms stil van werd. Sommige verhalen waren wat langer dan de andere.
loslatenEen oude liefde die zich plotseling meldt om afscheid te nemen.Een diep gewortelde frustratie die een uitweg zoekt en daarvoor een onorthodoxe oplossing vindt. De bizarre overgang van liefde naar haat met vérstrekkende gevolgen. Met LOSLATEN bewijst Loes den Hollander dat zij behalve literaire thrillers ook spannende en meeslepende korte verhalen kan schrijven. (bol.com)

Normaal vertel ik wat over de verhaallijn van een boek, maar deze keer doe ik dat niet. Als ik dat nu ga doen dan verklap ik teveel. Ik had zelf bij sommige verhalen het gevoel dat Loes den Hollander hier een heel boek over had kunnen schrijven. Dan was het zeker een super mooi boek geworden.
Loslaten is een verhalenbundel. Deze bundel bevat in totaal veertien korte verhalen. Deze verhalen variëren van drie tot dertig bladzijdes. Bij alle verhalen staat het loslaten van personen tot onderwerpen centraal. Alle verhalen bevatten veel emoties.

Wanneer je het fijn vindt om korte verhalen met spanning en emotie te lezen dan kan ik je dit boek zeker aanraden. Alle verhalen zijn stuk voor stuk mooi geschreven waar je zeker stil van wordt en over na gaat denken. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Wanneer ik een verhaal uit had, wilde ik snel weer lezen wat in het volgende verhaal gebeurde.

Houd je van veel variatie in een boek? Dan is dit boek zeker iets voor jou.

7,9

Loslaten – Loes den Hollander