Recensie: Hasta la vista – Judith Visser | Rachelleest
06/07/2013

Ik heb mijn tentamenweek goed afgesloten door te beginnen met een heerlijke jeugdthriller, genaamd Hasta la Vista. Een heerlijke jeugdthriller waarbij Milla haar beste vriendin beschermt tegen over een groep jongens die haar iets vreselijks hebben gedaan. Het beschermen loopt uit op wraak en gewelddadige acties. Het was een heerlijk boek om even af te schakelen na al die tentamens.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHet is zomer en de zestienjarige Milla wil niets liever dan met haar vriendinnen op vakantie, maar haar ouders vinden haar nog te jong. Ze moet per se mee naar weer zo’n suf hotel in Spanje. Gelukkig gaat haar beste vriendin Claire mee, dan wordt het misschien nog wat. De meiden vervelen zich stierlijk, totdat ze de negentienjarige Max leren kennen, die samen met een groep vrienden uitbundig aan het feesten is. Op een avond gaan Milla en Claire stiekem met de spannende Max en zijn vrienden mee en komen terecht in een gruwelijke nachtmerrie. De volgende ochtend blijkt dat er iets vreselijks is gebeurd met Claire, maar van Max en zijn vrienden is geen spoor meer te bekennen. Eenmaal thuis kan Claire niet langer leven met haar angst en schaamte en pleegt zelfmoord. Milla neemt zich heilig voor wraak te nemen. (bol.com)

Wanneer Milla samen met haar vriendin en haar ouders op vakantie gaan naar Menorca, slaat hun wereld op hun kop. De twee vriendinnen ontmoeten twee jongens, genaamd Max en Jeroen. Claire is helemaal in de wolken van Max, maar Milla vertrouwt de jongens niet. Op een avond gaat Claire met de jongens mee op de boot en komt aangeslagen terug van deze avond. Claire vertelt Milla dat ze verkracht is. Eenmaal thuis aangekomen gebeurt er iets vreselijks: Claire pleegt zelfmoord. Milla gaat samen met de broer van Claire wraak nemen op de jongens. Wat voor een wraak gaan deze twee nemen op de jongens?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA‘Hasta la vista’ is een super spannende jeugd thriller waar ik niet uit te slaan was. Het verhaal was lekker vlottend geschreven. Ook is het verhaal heel wraakzuchtig en aangrijpend. Ik heb dit boek in één dag uitgelezen wat ik heerlijk vond. ‘Hasta la vista’ had zo’n open einde dat ik hoopte dat er een vervolg kwam. Gelukkig las ik dat dit ook het geval is. Ik kan natuurlijk niet wachten tot dit vervolg eindelijk verschijnt en zal hem dan ook zeker lezen en recenseren.

8,4

Hasta la Vista – Judith Visser
Boekerij |220 pagina’s