Recensie: De wolvenprinses – Cathryn Constable | Rachelleest
17/09/2013

Toen de uitgeverij The House of Books mij `De wolvenprinses’ van de schrijfster Cathryn Constable toestuurde, heb ik deze meteen op mijn ereader gezet. Het boek laat zich lekker lezen waardoor ik deze snel uit had. Een prachtig verhaal met een goede spanning. Ik had het gevoel dat ik een film aan het kijken was. Zeer goed beschreven door Cathryn Constable. downloadTijdens een schoolreis naar Rusland belanden de drie vriendinnen Sophie, Marianne en Delphine op het mooie, maar vervallen winterpaleis van de exotische prinses Anna Fjodorovna Volkonskaya. Zij vertelt hun spannende legendes over brute moorden en verloren diamanten. Maar als het nacht wordt en het wolvengehuil om het paleis haar kippenvel bezorgd, komt Sophie erachter dat de prinses hun niet alles vertelt… (bol.com)

Sophie, Marianne en Delphine zijn drie dikke vriendinnen. Ze doen alles samen. Marianne en Delphine zijn rijk en krijgen kleding toegestuurd door hun ouders. Daarentegen heeft Sophie geen familie meer. Haar ouders zijn gestorven toen ze nog klein was. Ze heeft niks. Sophie loopt op school met gaten in haar kleding. Haar grootste droom is het schoolreisje naar Rusland, maar ze weet dat er niemand is die haar schoolreisje gaat betalen. Toch komt haar grootste droom uit. Ze mag met Marianne en Delphine op reis naar Rusland. Het avontuur gaat beginnen. Ze komen met zijn drieën in een vervallen winterpaleis terecht waar ze prinses Anna Fjodorovna ontmoeten. Wat heeft de prinses voor verleden? En wat voor een groot geheim draagt zij met zich mee? De grote vraag is: Wat heeft Sophie hier allemaal mee te maken?Constable, Cathryn_0‘De wolvenprinses’ is een mooi winterverhaal met opbouwende spanning. Het is makkelijk te lezen. Ik had daardoor het boek vrij snel uit. Daartegenover heb je erg het gevoel dat je in een film zit. De schrijfster Cathryn Constable heeft goed nagedacht over het verhaal en laat beetje bij beetje de spanning oplopen met een heel goed einden. Complimenten hiervoor. Houd je van een mooi winterverhaal met opbouwende spanning dan moet je ‘De wolvenprinses’ zeker een keertje lezen. Het leuke aan dit verhaal is dat er een groot geheim is die pas op de laatste paar bladzijdes uitkomt. Ik heb zeker van dit boek genoten.

8,0

De wolvenprinses – Cathryn Constable
The House of Books | 256 pagina’s