Recensie: De vallei: Het spel #1 – Krystyna Kuhn | Rachelleest
11/04/2013

Van deze reeks had ik veel gelezen en gehoord. Joany had een filmpje op haar blog geplaatst waar een van deze boeken in voorkwam. Toen ik haar enthousiasme hoorde, was ik meteen verkocht. Ik ging meteen opzoek naar het eerste deel. Op een zondagmiddag begon ik te lezen aan Het spel van Krystyna Kuhn. Ik vond het meteen een goed verhaal en was niet meer van de bank af te slaan. Heerlijk zo’n spannend boek!
het spelGrace College ligt in een afgelegen vallei in de Canadese Rocky Mountains. Het is een eliteschool voor talentvolle jongeren. Maar er gebeuren daar vreemde dingen. Waarom is de school niet terug te vinden op Google Earth? En wat gebeurde er ruim dertig jaar geleden toen een groepje jongeren werd vermist? Julia en haar broer Robert beginnen vol goede moed aan het nieuwe schooljaar, niet wetende dat Grace College door mysteries wordt omgeven. Maar ze komen er gauw genoeg achter dat niets is wat het lijkt in de vallei. En dat ze daar niet bij toeval zijn… (bol.com)

Waarom komen Julia en Robert zo laat op Grace College? Wat is er met Robert aan de hand? Wat is er met hun ouders gebeurd? De broer en zus hebben grote geheimen uit het verleden. Er verdwijnt plotseling een meisje wanneer er een verboden feestje wordt gehouden. De leerlingen gaan op onderzoek uit. Niets is wat het lijkt in de vallei. Het is een groot mysterie hoe het meisje met haar rolstoel op de berg is gekomen.
De schrijfstijl Krystyna Kuhn is lekker te lezen. Ook de kaften van deze boeken zijn niet te weerstaan. Ze zijn stuk voor stuk even mooi. Doordat er veel mysterie in het boek zit, leg je het niet meer aan de kant. De spanning is meteen om te snijden. Mijn nieuwsgierigheid is zo groot naar deel twee Het ongeluk dat ik hem heel snel hierna zal lezen. Het boek staat al op mijn ereader dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken.

Houd je van een boek wat vol zit met mysteries? Dan is De vallei zeker iets voor jou.

8,7

De vallei: Het spel #1 – Krystyna Kuhn