Recensie: De vallei: De voorspelling #4 – Krystyna Kuhn | Rachelleest
07/05/2013

Toen ik met mijn kopje thee en de e-reader op het bankje ging zitten. En aan De voorspelling deel vier uit De vallei begon, wist ik eigenlijk al dat ik aan een goed boek begon. En ja hoor, het was weer prijs. Het was een mooi en spannend boek. Deze schrijfster is zeker met deze serie in mijn favoriete lijstje beland. Deel drie De storm vond ik zelf uit deze serie de topper. Na lang google ben ik nog niet tot de conclusie gekomen of er nog deel vijf komt. Dit is allemaal een beetje vaag vermeld. Ik hoop natuurlijk van wel!

de voorspellingHet is examentijd op Grace College en uitgerekend op dat moment verdwijnt Benjamin voor drie lange dagen. Als hij weer op Grace College terugkeert, is hij erg verward en meer dood dan levend. Heeft hij soms tijdens zijn horrortrip in de bergen de goed verborgen geheimen van de vallei ontdekt? Terwijl Benjamin voor zijn leven vecht, trekken Katie, Robert en David de bergen in, vastbesloten om de geheimen van de vallei te ontrafelen. Ze doen daar een ongelooflijke ontdekking De vallei is een verslavende mysterythrillerserie. Duik in de wereld van De vallei en ontdek zelf het geheim van Grace College! (bol.com)

Als Kate belooft aan Benjamin dat ze hem helpt, begint ze aan een groot onderzoek met David en Robert. Benjamin is een paar dagen weg geweest en ligt in coma in het ziekenhuis te vechten voor zijn leven. Wat is er met Benjamin gebeurd in deze paar dagen? Benjamin heeft geen drugs gebruikt, maar wat is het dan wel? Kate, Robert en David trekken de bergen in om het onderzoek te starten naar wat er met Benjamin is gebeurd. De spanning loopt hoog op en gebeuren vreemde dingen. Komt het toch nog allemaal goed met Benjamin? Dat is de grote vraag.

Het wordt eentonig als je weer over de schrijfstijl van Krystyna Kuhn schrijft, aangezien dit een top schrijfster is. Als je eenmaal in haar boeken begint dan lezen ze lekker weg. Je leeft je helemaal in en komt in een andere wereld terecht. Ik hoop dat dit niet het einde van deze serie is, aangezien het een daverend einde heeft. Met een andere vorm ben ik ook al zeer tevreden. Deze schrijfster zal ik zeker blijven volgen en haar boeken natuurlijk ook.

Houd je van een serie waarin de spanning telkens hoog oploopt? Dan is de serie De vallei een echte aanrader.

8,4

De vallei #4: De voorspelling – Krystyna Kuhn