Recensie: Bloemen op zolder – Virginia Andrews | Rachelleest
30/04/2013

Mijn moeder had dit boek al jaren terug gelezen en was er heel enthousiast over. Wanneer ik vroeg welk boek ik moest gaan lezen,  noemde mijn moeder gelijk dit boek op. In het begin trok  het boek me niet aan.  Achteraf  had ik spijt dat ik het niet eerder gelezen had. Ik heb geen minuut spijt dat ik dit boek gelezen heb.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vier gelukkige kinderen verliezen hun vader bij een verkeersongeluk. Hun verwende moeder wendt zich in wanhoop tot haar ouders, die haar hebben onterfd toen zij vijftien jaar geleden wegliep om met een halfoom te trouwen. Zo verhuizen de kinderen in het holst van de nacht naar het riante landgoed van hun grootouders. Ze worden verstopt op een donkere, muffe zolder en moeten daar blijven tot de ongelooflijk rijke grootvader is gestorven. Dat is slechts een kwestie van dagen, volgens de moeder. Maar dagen worden maanden en uiteindelijk jaren en nog steets gaat de zieke oude man niet dood. De wegkwijnende kinderen worden ‘verzorgd’door de grootmoeder, die hen kwelt en vernedert. De twee oudste kinderen naderen de volwassenheid, worstelen met nieuwe verlangens en begeertes. En dan ziet de oude grootmoeder haar kans schoon.  (bol.com)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Een ontroerend verhaal over vier kinderen die in een kamer met een zolder eraan vast worden opgesloten. In dit verhaal word je geconfronteerd met verschillende gevoelens. Dit waren vooral voor mij woede en verdriet. Toen het gezin te horen kreeg dat ze hun man en voor de kinderen hun vader hadden verloren, had ik medelijden met ze allemaal. Dit veranderde eigenlijk meteen toen hun moeder ze had opgesloten. Wanneer dit met de vier kinderen gebeurden, ontstond er medelijden voor deze kinderen. De woede kwam kijken bij de oma en de moeder voor hun gevoelloze gedrag tegenover de kinderen.
Het boek roept veel verschillende emoties op, maar af en toe was het naar mijn mening een beetje langdradig. Ook was het een fijne schrijfstijl en goed te begrijpen. Dit boek is zo realistisch dat het zo door kan gaan als een waargebeurd verhaal. Dit verhaal bestaat uit 5 delen. Het verhaal is verkrijgbaar in een mooi gebundelt boek. Zelf heb ik deze omnimbus in huis liggen.

Lees je graag realistische boeken waar gevoel in zit. Dan zou ik dit boek zeker lezen. Naar mijn mening verdien dit boek een 7,8!

7,8

Bloemen op zolder – Virginia Andrews